Siri Anime Hagemaru tidak wajar di siarkan

hi semua! emm.. hari ini saya ingin berkongsi pendapat dengan pengunjung setia blog saya.. Pertama sekali, kalian semua perasan tak siri anime Hagemaru yang disiarkan pada Astro Ceria pada selepas zohor? Mengikut pemerhatian saya Siri Anime Hagemaru TIDAK WAJAR sama sekali di siarkan pada channer Astro Ceria kerana ia boleh merosakkan akhlak kanak-kanak yang menontonnya..

Susah sikit jika saya ingin bercerita mengenai Siri Anime Hagemaru, jika kalian ingin tahun lebih lanjut..silalah menonton Siri Anime itu pada Astro Ceria untuk mengetahui lebih lanjut.. saya mohon maaf jika tersalah bicara dalam penerangan ini.. wasalam..

Author: nikhanz

Hai, saya Nik. Terima kasih kerana layari blog saya! Ikuti saya di laman sosial terpilih.

17 thoughts on “Siri Anime Hagemaru tidak wajar di siarkan”

  1. Assalamualaikum..

    Bukn nk gado ni tau cume bg pndapat..
    Ade kalenye ble kte ni trutamanya yg beragama islam msti kurgkn sifat bersangka buruk sbb pertama skali saye nk bgtahu siri hagemaru ni mmg negatif kalo kte tgk gune mata kpale..tp positif kalo kte gune mata hati…haa..saudara sbenarnya xwajar nyatakn siri ni xwajar disiarkn sebab boleh mrosakkn akhlak kanak2..saya nyatakn sebab saya ckp cm2 sbb di jepun, perangai hagemaru(keluarga hagemaru) sebenarnya 1 kebiasaan dijepun dri segi tgkah laku, percakapan & sbgainye..ape perasaan kite bile kte bergurau dngan rakan sebaya cnth bile geram kite ketok kpale membe td..lebam biji mate jkg kg..keh2..tp dsana 1 perkara yg sgt biase..lagi 1 siri ni mmaparkn tabiat kedekut yg melampau..he2..mmg nmpk sgt..tp ble tgk sebalik animasi ni ade nilai berjimat dari ape segi pon..kn?blh kte ajar anak2 mahupon adik2 tntang kalo membazer kawan siape?keh2..tahu kn..
    bg saya sbnarnye byk yg siri animasi dr mane2 ngare mmpunyai unsur moral yg tggi cume kite je yg xcari apa dsebalik stiap rncgn tv yg kte tgok..btol x?yg kte carik ape?=-
    1.Cerita asal mana?
    2.Bangsa apa yang cipta?
    3.Ada kaitan dengan freemason/illuminati x?

    kenape stiap kali kte tgok soalan matematik kte tros cari formula untok selesaikan soalan tu tp kte xcri formula untok mslah hdup shrian..?siri ni kalo rse bahaye towk knak2 kte wt la praturan..kalo ade mne2 kanak2 yg nk tonton msti dgn bimbingan ibu bapa atau pnjage..tp pastikn yg mmbimbing tu faham ape isi penting, nilai murni & yg mne yg negatif..sbb zaman skrg xpayah tggu bab animasi dr luar atau dalam..filem, cerekarama, rancangan bersiri..bkn ke skrg ade artis islam yg berpelukan, berpegangan tagan di kaca tv dgn yg bkn muhrim?saye nmpk org KITA bnyk komplen bnda yg TERLALU SIMPLE mcm ni(SIRI ANIMASI)terutama dari luar..sglintir shje yg luahkn bknaan batas pergaulan mahupun di kaca TV..kanak2 pon same2 tgok crite2 cm2..adegan tidur 1katil(walaupun xpelok) dmana si wanita sudah bersuami diluar & si lelaki sudah beristeri diluar?(Bkn muhrim sng cte)..yg laen xperlu saya cerita..filem, cerita bersiri atau cerita ape tajuk saya xnk nyatakan(Heboh masuk mahkamah saman menyaman kg..keh2)..tp kte sume tau betol x?haa..

    Akhir kata saya bkn cuba nyatakan saudara wat artikel xpenting..bagus sebenarnya..semoga berjaya.. 🙂

    Assalamualaikum & renungkan ya rakan2 seagamaku..

  2. assalamualaikum .
    maaf jika ayat ini membuat hati awak terasa .
    sebenarnya cite hagemaru adalah cerita hiburan buat kanak2 .
    untuk pengetahuan awk, di sekolah sy ramai yg meminati hagemaru dan fukuchan juga .
    sangat2.
    lawak hagemaru boleh membuatkan hati mereka gembira. ^_tongue sampai tahap gaban. jika ade org hina hagemaru , mereka merasa sedih . em, ape pendapat saudara/saudari?

  3. hemm.. kalau dari segi negetif memang betol pon ape yg dikatekan ni,memanglah ade keburukan di dlm cerita caton ni..tapi kalau dari segi positifnya pula cerita ni dng secara x sengaja blh menceriakan seseorang dng lawak jenaka yg ade dlm cerita caton ni.ini memang susah untk dikatekan,kalau anda rasa yg cerita caton ni x patut untk disiarkan trserahlah, ini semua trgantung kpd didikan ibubapa terhadap anak mereka

    1. Dalam kartun ni banyak benda yang buruk pada baik. Contohnya macam ni la, pergi konsert Nasyid.. Nasyid ni mengandungi perkara yg baik.. tetapi tetamu & penonton berpakaian tidak menepati syariat Islam. Kena la tolak. cth 2, dengan mghantar SMS bagi mengundi peserta/kumpulan nasyid.. bukan ke membazir duit namanya tu..

      Wsalamz..

  4. hehehe..pasal katon nie..mmg ar kalo dipikir x wajar disiarkan…tp ble pikir2 blik..ade pekdahnye jgak…ye ar.. at least kte bley ajor bdak2 yang perkare yg merosakkan aklak 2 x baek diikut…tol x? kalo nk diikutkan.. bdak2 xnk dgor ag ckp mk bpak..tp ag ske tgk cte katon..so.. ni ar crenye…

    1. em.. saya tak faham apa yg saudara katakan.. 😡 sekurang-kurangnya jika boleh dielakkan kita elakkan.. nak seribu daya.. tak nak seribu dalih :halo: tak gitu? 😉

    1. alhamdulillah, Allah s.w.t memberi kepekaan kepada saya..terhadap perkara ini..

      em.. boleh ke saya buat aduan pada pihak Astro?

      tapi minta-minta pihak Astro jangan siarkan lagi siri animasi sedemikian rupa.. walaupun tiada sentuh perihal agama..tapi boleh memburukkan akhlak kanak-kanan yang menontonnya..

  5. Assalamualaikum….
    Yup, i totally agreed. Astro Ceria bagi saya is a very3 dangerous tv channel.Tom Tom Bak, Hikayat Putra Shazlan,many more which i dunno, but i’m sure there are more like the 2 mentioned before.
    Geram pun ada. Bengang pun ada juga. Orang yang bertanggungjawab atas Astro Ceria ni..nak rosakkan anak bangsa ke? I dunno about u guys, but bagi saya, ya!
    We have to do something people. Saya kasi warning kat adik2 saya, band tom tom bak. slowly2 saya akan buat dengan siaran2 lain.
    Ini hanya sekadar luahan hati and pandanga dari saya. I’m just telling the truth.

    1. wa’alaikum salam,
      Ya kata saudari itu juga betul, siaran TomTomBak tu dia menghala kepada Hiburan semata-mata..kadang-kadan tu ada juga mereka adakan artis jemputan menyanyi, joget dan macam-macam lagi..tapi ada juga pendidikan dalam rancangan tu.. tapi lebih hiburan lagi.

      Hikayat Putera Syazlan pula, cerita fantasy.. ada magik.. bercakap dengan buku.. dan ada kuasa ajaib.. jika tiada pendidikan agama boleh bawa kepada syirik.. nauzubillah.. (maaf jika tersilap)

      Tula Nikubes terfikir juga, pihak Astro ni sanggup siar rancangan sebegitu rupa semata-mata untuk mengaut keuntungan, tanpa mengira kebaikan, keburukan serta dosa pahala..

      Wallahu a’lam.

    1. em…cerita ni jika dilihatkan, keterlaluan sangat jalan cerita dia.. banyak yang merepek.. susah nak bagitau kat sini.. senang buka Channel Astro Ceria tgok Animasi Hagemaru ni.. baru tahu.. huhu.. nnti tau la apa yg sy maksudkan.. 🙂

  6. assalamualaikum
    topik yang menarik, walaupun tidak seberapa penting
    tahniah atas keprihatinan anda
    anime ini lebih kurang sahaja seperti Shin Chan
    nakal yang kadangkala melampau dan merosakkan
    saya pun kehairanan juga kerana ianya disiarkan
    di saluran Astro Ceria yang majoriti penontonnya adalah
    kanak-kanak kecil (yang masih tak tau apa-apa)

    sebaiknya letaklah di saluran yang lain, seperti animax
    atau setidaknya pun, potong babak-babak yang tidak perlu
    atau cara yang paling mudah, hentikan siarannya
    banyak lagi anime yang sesuai untuk disiarkan di Astro Ceria

    mencegah lebih baik daripada merawat

    1. wa’alaikum salam
      alhamdulillah saya hanya meluahkan apa yang tidak sesuai pada saya. Jika dilihatkan Siri Animasi Shin Chan tidak berapa sangat tetapi pada animasi Hagemaru terlalu sangat kira – kira 80% berbanding Shin chan 50% keterlaluan akhlaknya..

      saya harap pihak Astro akan perihatin akan perkara ini.. Jika dibiarkan akan bertambah parah..

Leave a Reply