Kehadiran saudara cilik yang baru

Tidak sampai beberapa bulan pada tahun ini, mak sedara dan uncle Hanif mendapat cahaya mata mereka yang pertama. Dalam hati saya *alhamdulillah, I got new friend*. Shes name is Hayfa, sangat cute dan comel nama ni seperti tuan empunya nama =)

Sebenarnya sejak menjangkau usia 21 tahun ini jiwa saya sedikit berbeza apabila lihat pada bayi dan kanak-kanak. You know, saya tak tahu macam mana harus saya terangkan..sebenarnya hati saya ni keras but when datang part ni hati tiba-tiba rasa lembut dan ada rasa teringin mendukung bayi sendiri =)

Jiwa saya jika nak ikutkan sangatlah tidak lembut, mungkin memiliki egois yang tinggi menyebabkan kesan pada hati keras. Saya tidak suka situasi manja-manja.., caring-caring.. sayang sayang.. dalam diam rasa suka pada budak-budak.. tapi.. sedikit susah ingin mendekati dan menghampiri mereka.

Ada kawan saya cakap, saya kena be open minded sedikit..dalam Islam pun cannot closed sangat (because she/he know i’m more to agama sikit). Saya tidak tahu kawan perempuan (yang rapat) dengan saya boleh bersabar sejauh mana menghadapi saya.. haha

Mungkin saya ni merupakan anak sulung dalam keluarga, tu yang ada sifat sikit keras dalam hati dan berpendirian yang tetap dan sukar diubah. Bila diri ni kata tak boleh..tak bolehla jawabnya..sampai umi cakap.. wan kena berlembut sikit.. kalau tak sukar perempuan nak mendekati awak..

Ops..keluar topik.. hehe =.=”

Actually, saya terrrsangat suka tengok baby.. dan sangat susah nak tengok baby..bukan senang tau sebab baby ni cepat membesar..besar sikit dah lain dah muka dia..

This is the last one, really cute.. =)

Author: nikhanz

Hai, saya Nik. Terima kasih kerana layari blog saya! Ikuti saya di laman sosial terpilih.

Leave a Reply