Iklan Jeans menggalakkan wanita Islam buka aurat

Gap MalaysiaHari ini baru perasan ada iklan Jeans yang fit your body. Jika dilihatkan iklan ini sememangnya Jeans wanitanya amatlah fit sehingga boleh menampakkan tubuh dan susuk badan wanita. Dinasihatkan wanita yang beragama Islam dan mengaku dirinya beriman jauhilah daripada membeli, memakai Jeans ketat. Walaupun iklan ini tidak ditujukan kepada perempuan Islam, namun majoriti penduduk Malaysia adalah Islam!

Namun bagi yang tidak perihatin, ramai yang leka dan tidak ambil kisah mengenai iklan ini kerana mereka menggangap ini hanyalah benda yang remeh temeh. Umat Islam kini masih tidur dengan duniawi!

Bukan sahaja jika berpakaian Jeans ketat akan mendapat dosa besar serta Haram. Malahan melihat iklan model iklan produk mereka pun turut Haram dilihat, kerana nampak rambut dan badan mereka yang bagaikan tidak berpakaian. Hal ini tidak perlu cakap banyak, kalau anda betul-betul beriman sudah tentu membaca Al-Quran. Dalam Al-Quran banyak kali dah sebut macam ni, lainlah ada orang yang ambil Agama suku Duniawi suku. Itu ikut Mu lah, selagi saya masih hidup, bernafas menggunakan kemudahan dan Oxigen yang Allah berikan selagi itulah saya akan bersuara disini! Bukan seperti katak dibawah tempurung!

Nak tanya sikitlah, iklan atas tu sememangnya orang bukan Islam yang jadi model. Katalah wanita Islam, terutama remaja perempuan yang baligh umurnya memakai Jeans seperti mana model perempuan diatas? Agak-agak nampak aurat ke tidak? Jika kata tidak, sah lah buta hati tidak reti menilai mana baik dan buruk! Tambah lagi jika si perempuan melentok-lentok contoh seperti model diatas, tambah la syok lelaki buaya ni nak menggatal bagaikan miang keladi. Sendiri mau ingat lah!

Saya kata perempuan sebab apa, kerana orang lelaki seluar Jeans mereka tidak menampakkan aurat, kecualilah ada yang kreatif. Sengaja koyakkan kain tu pada bahagian lutut, betis. Memang sakitlah tu!

Author: nikhanz

Hai, saya Nik. Terima kasih kerana layari blog saya! Ikuti saya di laman sosial terpilih.

14 thoughts on “Iklan Jeans menggalakkan wanita Islam buka aurat”

  1. Buat kaum adama yang ‘ternampak’ Hawa yang pakai jeans….
    Bila dah ternampak tu, tunduk / alihkan pandangan..lepas tu, kalau boleh, sama2 doakan “Ya Allah peliharalah dia dari memdedahkan aurat nya”
    InsyaAllah, siapa tahu, doa kalian termakbul…

  2. memang betul pun,iklan menjolok mata…seluar jeans x sesuai utk wanita islam…buat wanita islam yg terbaca komen ni sila jgn pakai seluar jeans yg ketat2 sehingga menampakkan susuk punggung anda..xkan nak bg kaum adam tgk wayang free…x sanggup nak tgk beb..tapi kadang2 tertgk gak…mintak tlg sgt kat kaum hawa ,jgn la tambah dosa kami ni si kaum adam,cukup la dgn dosa yg ada ntah terampun ke tdk.

  3. kalo gila nak beli n nak pakai gak, labuhkan lah baju separa lutut. baru ngam. hehe. jangan pakai baju kelawar dah la – baju tu banyak ruang “kosong”. ^_plead

    1. um.. baju kelawar? tak pernah dengar.. tapi, jeans memang ‘kurang’ sesuai dengan ‘wanita’, ‘perempuan’. Tak tahu la pandangan orang lain.

  4. hmm.. perempuan, kalau pakai je jeans, memang dah tak lari daripada menunjukkan bentuk tubuh badan… kalau dah pakai jeasn, mesti dipadamkan dengan baju singkat lagi ketat.. majoritinya…

Leave a Reply