Advertlets vs Nuffnang

nuffnang_ourlogoRamai bloggers dikalangan kita meletakkan Ads di blog masing-masing..yang popularnya sudah semestinya Nuffnang. Tidak juga ketinggalan Advertlets. Tujuannya pula hanya satu..iaitu menjana duit sampingan..namun bukanlah mudah seperti yang dikatakan. Masing-masing mempunyai identiti tersendiri untuk menjana wang ringgit ini. Namun blog yang mempunyai trafik yang tinggi sahaja yang dapat wang dengan cepat dan mendapat cheque (betul ke spelling?) tiap-tiap bulan.

Jadi berbalik pada tajuk. Diantara pengiklanan terkenal antara Advertlets dengan Nuffnang mana menjadi pilihan hati? Dalam hal ini ada beberapa perkara yang anda perlu tahu walaupun anda tidak berminat untuk ambil tahu. Saya ada mendengar ura-ura yang mengatakan Advertlets tidak pernah membayar pelanggannya. Anda boleh lihat pada beberapa forum usahawan yang terdapat di internet. Rata-rata mengatakan mereka tidak pernah membayar. Perkara ini saya tidak tahu sejauhmana kesahihannya, namun kebanyakannya kata tak pernah. Kenyataan ini mungkin benar dan mungkin juga tidak.

AdvertletsJika bembaca ada pengalaman dengan Advertlets ini boleh kongsi bersama-sama pada ruangan komen dibawah. Bab Nuffnang pula ranai yang kata ok. Cuma payout mereka sedikit lambat. Dalam hal ini mungkin benarlah kerana pelanggan mereka bukannya seorang dua, tetapi berpuluh ribu (benar ke?) mungkin la.

Pilihan saya pun Nuffnang.. cuma bulan ni saya tak letak di blog ni, takut berat loading.. saya lebih utamakan  pelawat mudah masuk ke blog ini berbanding susah. Lagipun blog saya trafiknya masih rendah.

Hehe.. merendah diri weyh

About the author

nikhanz

Hai, saya Nik. Terima kasih kerana layari blog saya! Ikuti saya di laman sosial terpilih.

View all posts

13 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.